chatAssess in action

Introducing chatAssess – the first psychometric communication game.
The latest Situational Judgement Test by cut-e feels real to candidates and is engaging and fun to complete. chatAssess is tailored to your organisation, for any role, using company specific situations and competencies. Candidates prefer chatAssess to traditional SJTs.

cut-es nye kommunikasjonsspill

cut-e har lansert et nytt psykometrisk kommunikasjonsspill med tilpasningsmuligheter: chatAssess. Dette kraftige situasjonsbedømmende verktøyet, basert på chatprogrammer som WhatsApp og Facebook Messenger kartlegger en kandidats styrker, personlighet og egenskaper. chatAssess kan tilpasses alle rller, på alle nivåer, i alle organisasjoner. Kartleggingen tar 6-15 minutter og er designet for å støtte tidlig screening og tiltrekning, både for folk med høyere og lavere utdannelse. chatAssess er optimalisert for smartphones, men virker sømløst på nettbrett, laptop og desktop.

Kontekst er viktig: hvordan nå frem til mobilgenerasjonen av Dr. Achim Preuss. Opptak fra cut-es nettverksarrangement 2017 (på engelsk).

chatAssess - Product details

chatAssess – yrkesrelaterte interesser og motivasjon

Available on

desktop-icon
tablet-icon
phone-icon
Hva måler denne testen?

Atferd, personlighet og evner i kundespesifikk jobbrelaterte scenarier ved hjelp av mobil, interaktiv teknologi som simulerer chatteprogrammer.

Hva er oppgaven?

Deltakeren mottar meldinger fra ulike personer og velger å svare på disse med en av flere svaralternativ. Basert på deltakerens responser vil ulike typer oppfølgingsspørsmål og tråder dukke opp på skjermen. Testen simulerer chatteprogrammer som Whatsapp og Facebook Messenger for å gjøre oppgaven mer realistisik enn ved tradisjonelle situasjonsbedømmingstester.

Available on

desktop-icon
tablet-icon
phone-icon

What makes chatAssess different?

The assessment resembles popular messenger services used on smartphones, making it attractive, engaging and realistic to candidates. They receive incoming instant messages from ‘colleagues’ with specific questions or requests for advice. In real time, the candidate is asked to select a text message response from a number of predefined replies. chatAssess reacts to each response and sends back a further message from the same ‘colleague’. Different ‘colleagues’ will often face different issues or challenges and the candidate must prioritise the tasks and manage all commitments to colleagues and do this under pressure. From a user-experience perspective, chatAssess appeals to millennials and early career candidates by providing a conversational interaction in a familiar format.

Hvorfor har cut-e laget chatAssess?

I mange situasjonstester (SJQ) opplever kandidatene at situasjonene ikke føles realistiske, noe som svekker brukeraksept og går på bekostning av testens validitet. Kandidatene kan også føle at de tilgjengelige responsene ikke er naturlige, noe som kan føre til forvirring rundt hvorvidt de bør svare på ‘hva de selv ville gjort’ eller ‘hva de mener er den riktige tingen å gjøre’. På bakgrunn av disse erfaringene bestemte cut-e seg for å skape en flunkende ny, valid og engasjerende siutasjonstest, som skulle være både realistisk og underholdende å gjennomføre.

Hvordan hjelper chatAssess organisasjoner?

chatAssess kan brukes før eller i kombinasjon med personlighets- eller ferdighetstester for å berike utvalgsprosessen for en hvilken som helst organisasjon og funksjon. chatAssess gir ytterligere innsikt i en kandidats oppførsel og hvordan de sannsynligvis vil reagere i møte med jobbrelevante scenarier. På samme måte som i RJP, kan dette informere kandidaten om hvilke utfordringer det er sannsynlig at de kan møte i rollen de søker på.

Hva er fordelene med chatAssess?

chatAssess tillater selskaper å integrere pålitelige og robuste psykometriske tester og engasjerende situasjonsbedømmingselementer inn i et miljø som føles som sanntid.

• Kvalitet – chatAssess innebygger kraften til et spesialtilpasset SJQ i sanntids chatsimulering.
  • Effektivitet – chatAssess måler styrkene, personligheten og de kognitive evnene som trengs i en hvilken som helst rolle, så vel som kandidatens sosiale ferdigheter, ansvarsbevissthet, og deres evne til å organisere seg selv og håndtere press.
  • Tilpasningsevne – chatAssess kan fullstendig tilpasses kundens varemerke.
  • Engasjement – Det kjente formatet til chatAssess appellerer til kandidater og får dem til føle seg komfortable når de bruker det.

Tilgjengelige språk og normgrupper

chatAssess kan utvikles på 40 forskjellige språk. Et utvalg rapporteringsmuligheter kan også tilpasses, og resultatene av kartleggingen kan integreres inn i kundens kandidattrackingsystem.

Produktfinneren

Søk blant over 40 tester for å finne den rette testen for deg.
Søk på
Emne